VILLKOR & INFORMATION

Genom att boka en tjänst hos Strelins Hälsovägledning via strelinshv.se eller mejl så accepterar du nedanstående villkor.

1. Allmänt:

Strelins Hälsovägledning är en hobbyverksamhet som erbjuder digitala PT-tjänster såsom träningsprogram och kostscheman. Omfattningen av varje tjänst framgår på hemsidan strelinshv.se under fliken “Tjänster”.

2. Åldersgräns:

Du måste vara 18 år eller äldre för att nyttja tjänsterna.

3. Ångerrätt: 

Du har rätt att ångra dig inom 14 dagar från det att du anmält dig till någon av tjänsterna via mejl eller formulär på hemsidan. Ångerrätten upphör dock om du börjat nyttja tjänsten eller om Strelins Hälsovägledning hunnit göra dina program. Om du vill nyttja din ångerrätt och avboka tjänsten så ska det ske skriftligen via mejl till strelinshv@gmail.com. Eventuell betalning betalas tillbaka inom 30 dagar.

4. Av- eller ombokning: 

Av- eller ombokning av den kostnadsfria konsultationen ska ske senast 24 timmar innan din bokade tid, annars kan du inte längre få tillgång till en kostnadsfri konsultation och därmed behöver du betala 250 kronor om du vill boka en ny konsultation. Detta för att kompensera för den tiden medarbetaren Isabelle lagt ned på förberedelserna. 

5. Medicinska förbehåll: 

Strelins Hälsovägledning ger ej medicinsk rådgivning och därför gäller läkares, naprapats, kiropraktors, fysioterapeut eller annan medicinsk specialist råd och behandling först. Om du träffar en specialist ansvarar du själv för att rådgöra med dem om tjänsterna från Strelins Hälsovägledning innan användning. 

Tjänsterna kan vara olämpliga för dig med skador, sjukdomar eller ätstörningar och därav kan Strelins Hälsovägledning neka dig nyttjande av tjänsterna.

Strelins Hälsovägledning friskriver sig från eventuella problem eller skador som kan uppkomma vid nyttjandet av tjänsterna och förväntar sig att du har hemförsäkring.

6. Personuppgifter och GDPR: 

Du ansvarar för att de uppgifter du lämnar är sanningsenliga och korrekta, samt för att meddela eventuella ändringar. De uppgifter du lämnar är till för att kunna tillhandahålla köpt tjänst och du är därför medveten om att felaktiga uppgifter kan påverka resultatet av tjänstens utförande.

Strelins Hälsovägledning kommer alltid att respektera kundens sekretess och kommer aldrig sälja vidare kundens uppgifter, samt följer GDPR.

7. Paus i avtalsperioden:

Du kan pausa din avtalsperiod under max 7 dagar om du exempelvis blir sjuk. Behöver du en längre paus krävs läkarintyg som du ansvarar för att mejla in till strelinshv@gmail.com. Det går inte att pausa perioden i efterhand utan detta behöver meddelas i förväg via mejl, alltså så snart du vet om att du behöver pausa avtalsperioden. När pausen är slut förlängs avtalsperioden med antalet pausade dagar.

8. Garanti och resultat:

Tjänsterna som Strelins Hälsovägledning erbjuder och rekommenderar är förankrade i vetenskaplig forskning. Medarbetaren Isabelle lovar att göra sitt yttersta för att det ska bli resultat, men det lämnas dock ingen garanti för att du kommer uppnå dina mål eller förväntningar. 

Strelins Hälsovägledning finns för att stötta dig och din resa mot dina mål. Det är därför viktigt att du återkopplar hur programmen går för att medarbetaren Isabelle ska kunna hjälpa dig. Det är endast du som kan styra över att programmen genomförs fullt ut och investerar den tid och engagemang som krävs, om detta följs kommer det sannolikt bli resultat. Strelins Hälsovägledning handahåller verktygen för att du ska lyckas, men det yttersta ansvaret ligger på dig att faktiskt använda verktygen som du får.

9. Lösenord och kontoåtkomst

Du ansvarar för dina inloggningsuppgifter som krävs för att nyttja tjänsterna. Ditt konto är personligt och får ej överlåtas eller nyttjas av andra. Kontakta Strelins Hälsovägledning snarast om du misstänker att någon annan fått tag på dina inloggningsuppgifter. Du kan hållas ansvarig om uppgifterna hamnat i orätta händer och åsamkat Strelins Hälsovägledning förlust eller skada. Däremot kan inte Strelins Hälsovägledning hållas ansvarig för om dina inloggningsuppgifter hamnar i orätta händer.

10. Upphovsrätt:

Allt material på strelinshv.se och i appen NutritionData omfattas av upphovsrättslagen. Det är därför inte tillåtet att utan tillstånd kopiera, överföra, sälja eller annan form av utnyttjande av materialet som utgör en del av Strelins Hälsovägledning.

11. Kontakt och tillgänglighet: 

Kontakt med Strelins Hälsovägledning ska av kunder huvudsakligen ske i appen NutritionData. Om det av olika anledningar inte går kan kontakten istället ske via mejl.

Strelins Hälsovägledning svarar vanligtvis inom 24 timmar på vardagar, men oftast betydligt snabbare än så. Lördagar, söndagar och allmänna helgdagar är svarstiden istället 48 timmar. Under midsommar-, jul- och nyårsafton är medarbetaren Isabelle ledig och du kan inte förvänta dig svar eller feedback under dessa dagar.

Den kostnadsfria och digitala konsultationen sker först och främst via Google Meet, om annat sätt önskas går det att diskutera i varje enskilt fall.

12. Tjänsten:

Tjänsterna får endast användas för privat bruk. Du får därför inte använda dem på ett sätt som innebär skada för Strelins Hälsovägledning. 

När tjänsten är betald får du inloggningsuppgifter och tillgång till appen NutritionData. I appen får du sedan dina tränings- och/eller kostscheman och där sker även den huvudsakliga kontakten med Strelins Hälsovägledning. Startdatumet för tjänsterna börjar när du fått dina program och du har sedan tillgång till appen under din betalda period. Om du väljer att inte förlänga perioden så avslutas din tjänst automatiskt och ditt konto raderas tre månader efter det att din betalda period gått ut. 

12.1. Leverans av tjänsten: 

Efter att du köpt din tjänst kommer Strelins Hälsovägledning boka in en kostnadsfri konsultation med dig snarast möjligt. När ni haft konsultationen levereras tjänsten vanligtvis inom 14 dagar, men oftast betydligt snabbare än så.

Om Strelins Hälsovägledning mot förmodan inte kan leverera tjänsten inom avtalad tid kommer de informera dig om detta och erbjuda en ny leveranstidpunkt snarast möjligt.

13. Betalning: 

Betalningsinformation fås via mejl och betalning sker via swish. När Strelins Hälsovägledning tagit emot din betalning börjar dina program att skapas.

14. Avtalsbrott:

Till följd av avtalsbrott har Strelins Hälsovägledning rätt att avsluta avtalsperioden utan föregående meddelande, ingen återbetalning sker. Avtalsbrott innebär att du bryter mot någon punkt i villkoren.

15. Lagval och tvist:

Eventuella tvister hänförliga till villkoren eller användning av tjänsterna ska i första hand lösas mellan dig och Strelins Hälsovägledning efter gemensam överenskommelse. Om ingen lösning nås kan tvisten prövas av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) i den mån nämnden är behörig att pröva tvisten.

16. Ändringar av innehåll:

Strelins Hälsovägledning förbehåller sig rätten att när som helst ändra innehållet på hemsidan eller i villkoren utan att meddela eller inhämta godkännande.